Desatero pro pacienty aneb na co máte v lékárnách právo
Na slušné, ohleduplné a příjemné chování personálu, na respektování vašeho handicapu. Na přiměřené soukromí. Nikdo Vás nemůže nutit mluvit o citlivých otázkách za blízké přítomnosti dalších osob. Znát jméno zdravotníka, který se Vám věnuje. Každý lékárník i farmaceutická asistentka musí být označen jmenovkou s pracovním zařazením. Na vydání či objednání léku dle lékařského předpisu nebo vašeho přání, pokud je to možné. Na návrh dalšího postupu (náhradní lék, odeslání zpět k lékaři apod.) v případě nedostupnosti Vámi či lékařem požadovaného léku (např. v případě ukončení výroby, registrace, výpadku apod.). Na ověření a doplnění neúplného receptu, je-li to možné (ověření předepsaného medikamentu podle záznamů lékárny, vašeho nálezu či konzultací s lékařem), abyste nemuseli absolvovat další cestu do ordinace a lékárny. Na automatické poskytnutí základní informace o léku, který kupujete či vyzvedáváte na recept. Na srozumitelnou a přiměřenou odpověď v případě dotazu na účinek, složení, užívání, nežádoucí účinky či vzájemné ovlivňování se léků. Na zhotovení nebo zajištění individuálně připravovaného léku (dle předpisu lékaře), případně informaci, která lékárna toto léčivo připraví. Pokud se k Vám v lékárně nechovají podle těchto pravidel, vyberte si jinou, je to Vaše právo. V žádném případě nejste nuceni respektovat nasměrování do určité lékárny. Mohlo by vás zajímat: Jak vzniká doplatek na lék?